Schoonmaakzorg - Poetshulp, boodschappen, wassen en strijken en koken Schoonmaakzorg - Poetshulp, boodschappen, wassen en strijken en koken
  • Waarom schoonmaakzorg?
  • Huishoudhulp
  • Werken bij schoonmaakzorg
  • Blog
  • Zoek je hulp?
  • Zoek je werk?
  • Hulp in mijn bedrijf
  • Webshop
  • Contact
  • Zoek je hulp?
  • Zoek je werk?
  • Hulp in mijn bedrijf
  • Webshop
  • Contact
  • Waarom schoonmaakzorg?
  • Huishoudhulp
  • Werken bij schoonmaakzorg
  • Blog

Toelichting aanrekening kosten

Wat betekent deze aanrekening concreet voor u naar de betaling toe?

  • Per gepresteerd uur, dient u uw dienstencheques van Sodexo ter beschikking te stellen zoals dit heden van toepassing is: hetzij elektronisch of papieren dienstencheques.

  • Daarnaast ontvangt u na afloop van elk trimester van ons een factuur om de bijkomende kosten te betalen. De factuur maakt melding van het aantal gepresteerde uren in het voorbije trimester en het te betalen bedrag, zijnde aantal gepresteerde uren x 0,50 EUR geplafonneerd op 15,00 EUR. Uw trimestriĆ«le factuur zal dus nooit meer dan 15 EUR bedragen.




Wat als ik geen huishoudhulp geniet of heb genoten?

De bijkomende kost wordt enkel aangerekend wanneer er voor de prestaties van de huishoudhulp effectief dienstencheques aangerekend werden. Heeft u geen huishoudhulp ter beschikking of is uw huishoudhulp afwezig wegens verlof, ziekte, ... dient u geen vergoeding te betalen.

Wij hebben bewust gekozen voor een betaling per gepresteerd uur.
We vinden het niet correct om te werken met een vaste kost. Dit zou immers betekenen dat u ook een betaling verschuldigd bent als uw huishoudhulp langdurig afwezig is en u opteert om geen vervanging te nemen. Dit willen wij vermijden, gezien u dan ook geen dienstverlening genoten heeft.



Bijkomende kosten aanrekenen, waarom en kan dat zomaar?

Als bedrijf vinden wij het belangrijk onze medewerkers te voorzien van voldoende opleiding en vorming en een aantrekkelijk loonpakket aan te bieden. Dit alles brengt bijkomende kosten met zich mee.
Zo genieten onze medewerkers naast het wettelijk voorziene loonpakket ondermeer van de hoogste maaltijdcheques binnen de sector, werken wij met mentoren op de werkvloer, organiseren wij vormingen en sensibilisering rond ergonomisch en veilig werken, ...
Zo willen wij ervoor zorgen dat onze medewerkers zich goed en gezond voelen in hun job, hun taak als huishoudhulp kwalitatief kunnen uitvoeren en actief in dienst blijven. Uiteraard komen gemotiveerde en gekwalificeerde medewerkers ook u als klant ten goede.

Deze aanrekening kadert in de afsprakennota tussen de Vlaamse Minister van Minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale economie en Landbouw betreffende de aanrekening van "bijkomende kosten" en het "gezamenlijk aanbieden van producten aan diensten" aan gebruikers in het stelsel van de dienstencheques dd 10 oktober 2022.



Ik ben niet bereid om bijkomende kosten te betalen, wat moet ik doen?

Het aanrekenen van de bijkomende kosten met invoegedatum van 03-01-2023 dient aanschouwt te worden als een toevoeging aan uw klantencontract.
Zonder reactie langs uw zijde, aanvaardt u dan ook de aanrekening van de hogervermelde kosten.
Bent u niet akkoord met de aanrekening van de bijkomende kosten, dan heeft u als gebruiker het recht om kosteloos van uw dienstenchequesovereenkomst af te zien. Wij vragen u wel om uw opzegtermijn van 10 kalenderdagen te respecteren.
U kan uw stopzetting meedelen door een e-mail te richten aan stop@schoonmaakzorg.be met vermelding van uw naam, volledig adres en de datum vanaf wanneer u uw huishoudhulp wenst stop te zetten evenals de vermelding van de reden: wenst geen bijkomende kosten te betalen.



Word ik ook verplicht tot de aankoop van bepaalde producten?

Regelmatig krijgen wij de vraag van klanten of wij ook gaan werken met verplichte aankoop van poetsproducten en materialen?
Neen, dit gaan wij niet doen. Als klant laten wij u vrij in de keuze van producten en materialen. Wij vragen hierbij wel om rekening te houden met het klantencontract zodat veilige en gezonde materialen ter beschikking worden gesteld van de huishoudhulp. Ook dit kadert wederom in het gezond en veilig werken.



Ik heb nog bijkomende vragen, wat nu?

Onze kantoormedewerkers staan ter beschikking om uw vragen te beantwoorden. Aarzel niet om hen te contacteren wanneer u nog met vragen zit.
U kan al onze contactgegevens vinden via onze website: https://schoonmaakzorg.be/contact
(ter reminder: van 26/12/22 tot en met 02/01/23 zijn onze kantoren gesloten).

Schoonmaakzorg - Poetshulp, boodschappen, wassen en strijken en koken
Beoordeel schoonmaakzorg en schrijf een review
Bekijk alle reviews
  • Zoek je hulp?
  • Zoek je werk?
  • Hulp in mijn bedrijf
  • Waarom schoonmaakzorg?
  • Onze diensten
  • Werken bij schoonmaakzorg
  • Blog
  • Privacyverklaring
Contact
info@schoonmaakzorg.be
+32 (0) 11 43 59 11

Hoofdkantoor
Sint-Truidersteenweg 1 bus 2a
3500 Hasselt
Belgiƫ

Schrijf een review

  • Hoe mogen we jou noemen? *
  • Wat is je e-mailadres? *
  • Wat is je relatie met Schoonmaakzorg *
  • Schrijf je review *
  •  
 

Ik wil solliciteren

  • Hoe mogen we jou noemen? *
  • Hoe mogen we jou contacteren? *
  • Vestiging *
  • Commentaar en/of werkverleden
  • Upload je CV (pdf / doc / docx)
  •